tag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post1336139737495441188..comments2018-05-07T18:27:46.784+02:00Comments on Jeden Portal od Ultramaru: Początek z IG: garść informacji ogólnych oraz HQ i ElitesAmdorhttp://www.blogger.com/profile/14059728069307591338noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-53323883507910642782011-11-28T01:34:32.295+01:002011-11-28T01:34:32.295+01:00Wiesz, poza DE które cały codex poza mandrake'...Wiesz, poza DE które cały codex poza mandrake'ami ma grywalny i BA u których do niczego są tylko motory to nie ma podręcznika który by nie miał wyborów mocnych, kilku średnich i słabych... Vide SW, ale jako członek SWHG sam to wiesz :D<br /><br />Psykerzy... Cóż, GKowi są zabawni, bo na perillu znikają wszyscy. A tekst o siłce dobry :DMichał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-1641123581214383992011-11-27T23:51:37.446+01:002011-11-27T23:51:37.446+01:00Nie no jasne, sam lepiej bym tego nie napisał (bo ...Nie no jasne, sam lepiej bym tego nie napisał (bo przecie na IG się nie wyznaje :) ) wiec w sumie nie mam co narzekać na to, że kilka jednostek jest "do niczego".<br />Bardziej niż na autora to chyba można po prostu zwalić na sam codex nie dający tylu możliwości co by się chciało. :P<br /><br />Co do Psykerów to uważasz, że inkwizytor w swojej świcie ma mniej utalentowanych niż gwardia?<br />Cóż pewnie GW doszło do wniosku, że inkwizytorscy pomagierzy więcej czasu spędzają w siłce i tłukąc się kijami (bo mają WS i S 3)niż na zgłębianiu ich umiejętności psykerskich...Bizimhttps://www.blogger.com/profile/01918882828580049307noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-47779420246843659962011-11-27T22:44:08.598+01:002011-11-27T22:44:08.598+01:00Bizim, mimo wszystko to kilku psykerów czaruje na ...Bizim, mimo wszystko to kilku psykerów czaruje na raz więc ta 9 jest ok... No ale powiedzmy, że nie będę umierał za to zdanie ;) Dlatego też uważam Primarisa za słabego. Może gdyby nie zajmował slota jak priest...<br /><br />Podejście PG znasz mnie :) Ale spójrz na fasty, tam wysoko oceniam także kurczaka czy rough riders ;) A tutaj Marbo ;) Staram się być obiektywny.Michał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-14884103093090180922011-11-27T20:47:57.587+01:002011-11-27T20:47:57.587+01:00Liderka GK jest spoko tylko imo psykerzy IG powinn...Liderka GK jest spoko tylko imo psykerzy IG powinni mieć 8. :P<br />Tak samo jak psykerzy w GK (ci od inkwizytora co też walą trochę lepszym imo plackiem).<br /><br />Co do FW to indep z S 3 i WS 3/4 bez inva to te rzeczy u niego już kompletnie wykluczają jej użycie poza jakimś fartem w dziwnej walce.<br /><br />Zwykła libra SM z S 4, nawet w termosce z invem ma problem aby kiedykolwiek wykorzystać teraz tą force weaponkę bo nie ma na co.<br /><br /><br />Ogólnie wpis spoko tylko faktycznie tak bardziej podejście PG. Wyjdzie na to, że IG ma tylko jedną mocną rozpiskę bo innymi nie ma sensu grać. ;)Bizimhttps://www.blogger.com/profile/01918882828580049307noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-32724757026008927362011-11-27T16:16:48.642+01:002011-11-27T16:16:48.642+01:00Niby tak, ale bardziej chodziło mi o FW gdzie użyc...Niby tak, ale bardziej chodziło mi o FW gdzie użycie jej to prawie zawsze jakiś modyfikator(np. shadow in the warp). Psykerzy operują na 36 calu więc zdają na 8mce w przypadku GK(z Metalfanem dwa razy zdawałem na styk ;) )<br /><br />Poza tym, wiesz Bizim, jakby mieli 10 to byłoby trochę za mocne ;P A i tak GK są na tyle przewaleni, że można to podarować.Michał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-88901880622405736972011-11-27T15:45:09.867+01:002011-11-27T15:45:09.867+01:00Wpis całkiem spoko.
Chciałem się przyczepić jednak...Wpis całkiem spoko.<br />Chciałem się przyczepić jednak do tych psykerów. ;)<br /><br />W opisie Primaris Psyker wspomniałeś o tym, że kiepsko się nim rzuca czary bo ma "tylko" ld 9.<br /><br />Zwykli psykerzy też mają ld 9 ale nie wypominasz tego jako wady i loterii przy rzucaniu czarów. :P<br /><br />Swoją drogą psyker z GK ma ld 8, zwykły GK który jest psykererem też ma ld 8...<br />Ten codex od IG pisał jakiś idiota...Bizimhttps://www.blogger.com/profile/01918882828580049307noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-87794349201127501052011-11-27T12:33:56.642+01:002011-11-27T12:33:56.642+01:00Cylindryku, 1/6 szansy za 20pkt?? Na bliskim rzuca...Cylindryku, 1/6 szansy za 20pkt?? Na bliskim rzucasz średnio trochę ponad jedną 1 i potem płacisz 20pkt za 16% lepszego sv? Nieopłacalne, nie mówiąc o tym, że CCSowi i tak najlepiej dać melty. <br />Co to znaczy "nie potrafisz rzucać scatterką". Cylindryk, to nawet na hicie ma znioskę więc nie zniszczy pojazdu a przy coverze 4+ nie jest nawet zabójcą piechoty.<br />Psykerami nie grałeś to ich nie oceniaj. Na 3city heresy wygonili 3ech lordów za stół. Na GnC 6 paladynów której inaczej bym nie zabił(bo było jeszcze 10 GK termosów). Na DMP też mi pomogli niejednokrotnie. <br />Te 5 armii to naciągane. Bo SW Landka widziałem dwa razy. U Metalfana i na 3city, turnieju z 2ma rozpiskami. BT? BT są na wymarciu znam 3ech graczy w Polsce którzy nimi grają. BA? Landek występuje może w 1/3 rozp ale tam ma covera 5+ więc dwie melty można sobie wsadzić.<br />Przeciw Tau, nawet jak zabijesz 2 crisisy z melt(trafienie, zranienie, cover i to nie na crisisach tylko dronach) to i tak byś się nie spłacił. Hot shot lasguny wbijają 1 ranę. <br /><br />A co do Mathammera - żadna bitwa nie jest czystą statystyką, ale trzeba się na czymś oprzeć. Bo na tej zasadzie Dred z talonami zabija 30 orków(a szansę ma niemalże równą 0) a Venom wbija 5 ran gargantowi...Michał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-72436659320490922102011-11-26T17:48:01.279+01:002011-11-26T17:48:01.279+01:00Nie żartuję. Carapace w wypadku plasm to dobra inw...Nie żartuję. Carapace w wypadku plasm to dobra inwestycja. Dalej. Różnica między martwą plasmą a żywą plasmą spokojnie rekompensuje średni koszt.<br />Widać, że nie potrafisz rzucać skaterem. I zapomniałeś, że to pina robi.<br />Psykerami nie grałem, bo nie ma to najmniejszego sensu. Często grałem przeciw nim i CSM, i SW. Jedyne, co robili, to zabierali punkty które mogły pójść gdzie indziej. Raz sprawili, że oddział mi się spinował, ale wtedy od blasta. Bo obniżanie LD kiedy rzut później wynosi 12 to tak średnio można uznać za "spłacenie się".<br />Znam co najmniej 5 armii które wystawiają LR-y. SM/BA/CSM/SW/BT. Ba, nawet przeciw Predatorom dalej są fajne. Przeciw nowym Necronom prawdopodobnie też. Przeciw Tau to straszy te przeklęte Crisisy. Przeciw DE faktycznie nic nie robią, bo inv 5+ jest pieruńsko skuteczniejszy niż cover 5+ (czemu, nie mam pojęcia, ale takie wnioski mam z gier).<br />Jak rozwalą Rhinosa, też dobrze. Bo wtedy nadzienie sobie człapie powoli, co pozwala skupić ogień gdzie indziej.<br />Dalej twierdzę, że mathammer można sobie wsadzić. Jestem tego najżywszym przykładem, wobec mnie statystyka nie działa, albo jedna skrajność albo druga. Niezwykle rzadko coś pośredniego. Więc tak, twierdzę, że te dwie melty pojawiające się gdzie chcę są dobrą inwestycją, bo jak nie trafiają to w ogóle nic nie chce trafiać, więc te dwa pudła już wielkiej różnicy nie robią.Cylindrykhttps://www.blogger.com/profile/10357833619471223259noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-24847871376421551452011-11-26T17:22:59.270+01:002011-11-26T17:22:59.270+01:00Cylindryk, bez żartów.
Carapace armour to 1/6 szan...Cylindryk, bez żartów.<br />Carapace armour to 1/6 szansy więcej, że plazmiarz przeżyje jedynkę... Argument, że rzucasz 4+ a 5+ nie jest z dupy. Bo ktoś może "rzucać 5+" i nie potrzebować skorup. <br /><br />Master ma średnią znioskę 4-7 cali. Świetnie, można się na nim opierać. Na piechotę działa słabo(2" koherencji) na pojazdy w ogóle... <br /><br />Psykerami widać, że grałeś mało lub wcale. Ja sam tak o nich mówiłem, ale jeżeli się nimi trochę pogra... Cóż, dzięki nim pogoniłem 7 paladynów na grill and chill czego nie zrobiłbym bez nich, na 3city wygonili za stół 3ech wilkolordów, na lokalu 1 października dali mi drugie miejsce. Armie fearless są dwie: tyrki i csm obie rzadko spotykane na stołach. Na orków chłopaki też się przydają. Blast to blast a często po ostrzale może ostać się 10 boyzów. Z SW nierzadko robi grę wyganiając Fangi czy Hunterów którym rhino wybuchło jeszcze we własny deploy'u. Także serio, najpierw ogrywamy potem krytykujemy. Możesz spytać Skarka ;)<br /><br />Dwie melty na Landka? Wiem, że nie lubisz mathammera ale pomyśl - ile armii wystawia Landki. Trzy. SM nie zawsze BA nie zawsze i CSM nie zawsze. A jak nie ma żadnego predatora tylko same rhinosy(np. SW) to stormi zabijają 35pkt? Szał. Do tego najpopularniejsze Landki mają 5+ covera. Co sprawia, że szansa na zniszczenie go 2ma meltami to ok. 20%? Na tej zasadzie możesz pisać, że 10 snajperów zabija gargantuana.Michał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-84357190957071857132011-11-26T14:30:38.254+01:002011-11-26T14:30:38.254+01:00Dla mnie bardzo opłacalne, bo save'y na 4+ zda...Dla mnie bardzo opłacalne, bo save'y na 4+ zdaję na nich, czego o 5+ nie mogę powiedzieć.<br />Wystarczy nim dobrze przycelować. Naprawdę.<br />Psykerzy nie dają rady, bo i tak nigdy ta umiejętność się nie przydaje. Prędzej blast, ale wtedy imo lepszy Leman.<br />Wystarczą dwie. Ba, nawet jedna. A często nawet i 20 nic nie zrobi.<br /><br />Krótko mówiąc: mathammer nie ma przełożenia w 40k i tyle.Cylindrykhttps://www.blogger.com/profile/10357833619471223259noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-82239793605233911942011-11-26T13:23:11.599+01:002011-11-26T13:23:11.599+01:00Po kolei: Carpace to 20pkt za 1/6 szansy więcej, ż...Po kolei: Carpace to 20pkt za 1/6 szansy więcej, że plazmiarz zda sv. Imho nieopłacalne. <br />Mistrz Artylerii testowany... Jeśli gramy na naprawdę duże pkt to ok, w coś trafi ale brak hita boli... Może w 6ed kiedy pełna siła będzie na całym blaście.<br /><br />Psykerzy przy SW i GK dają radę bo hood ma 24" zasięgu, trzeba się po prostu dobrze ustawiać.<br />Stormi to dwie pewne melty... Żeby zniszczyć Landka bez covera potrzeba statystycznie 6. <br /><br />Marbo jest fajny, co opisałem i dałem 4 ;)<br /><br />Ratlingi za 30pkt zabija w combacie jakichś dwóch uciekajacych taktycznych a to jest kill point. Poza tym psykerzy + mantysia np. ;) Też pinnuje.<br /><br />Nie jestem zamknięty, są rzeczy skutecznie, mniej skuteczne, średnie i słabe. Taka prawda.<br />Co do Lorda komisarza to armia piechotna... Muszę ją potestować, oczywiście LD10 zwłaszcza dla HWS daje radę(pewny rozkaz niemalże) ale jednak kosztuje dużo... Choć oczywiście 50 miśków z 3+ coverem jest okej.Michał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-42367626404181300062011-11-26T13:04:46.273+01:002011-11-26T13:04:46.273+01:00Co bym zmienił: Carapace na CS-ie z plasmami jest ...Co bym zmienił: Carapace na CS-ie z plasmami jest bardzo pożądany. Naprawdę się spłaca.<br />Mistrz Artylerii jest opłacalny jak ma się trochę szczęścia do scaterki. Naprawdę.<br />Lordowi Komisarzowi dałbym jednak tą 4 za boostowanie armii pieszej. Armia pancerna nie jest jedyna dobra, piechota też sobie daje radę.<br />Psykerzy, przy: SW, GK i armiach Fearless nie mają racji bytu. Albo są blokowani albo po prostu ignorowani.<br />Stormi to jednak są dwie pewne melty w danym miejscu (reroll scatterki). Plasmy są już gorzej opłacalne, ale mi tam się nawet sprawdzają (coś zabiją i odciągną ogień z innego miejsca).<br />Do Marba faktycznie trzeba mieć rękę.<br />Ratlingi genialnie współpracują z psykerami, poza tym dobrze sprawdzają się jako blok znacznika... bo komu chce się strzelać do 30pkt które i tak nic nie robi? :P<br />A że Undermine jest mocno zamknięty na inne, klimatyczniejsze (a często też skuteczne) opcje to już każdy wie.Cylindrykhttps://www.blogger.com/profile/10357833619471223259noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-7058987670974415942011-11-26T11:16:01.626+01:002011-11-26T11:16:01.626+01:00Drake'us, poprostu oceniam przydatność w grze....Drake'us, poprostu oceniam przydatność w grze. I o ile Creed którego prawie nikt nie wystawia może mieć zastosowania i być używalny na większe pkt tak nie ma co tego oczekiwać po Yarricku. Skupiam się w poradniku na aspekcie praktycznym.<br /><br />Poza tym wydaje mi się, że Marbo nie gra od razu, a jeśli ktoś jest w 4 edycji i wystawi na IG motonoby to Marbo może zrobić mecz ;) <br /><br />Nie wiem który źle oceniany przeze mnie oddział ma potencjał.Michał Jóźwikhttps://www.blogger.com/profile/08872676424246406524noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-30198974434166250062011-11-26T08:22:32.005+01:002011-11-26T08:22:32.005+01:00Bardzo subiektywna ocena jednostek IG - nic odkryw...Bardzo subiektywna ocena jednostek IG - nic odkrywczego, zero inwencji i wyobraźni z Twojej strony Undermine.<br /><br />Zamiast pisać poradnik byś po prostu napisał jakie jest Twoje zdanie jak powinna wyglądać IG, bo jak na razie skupiłeś się na tym co gra "od razu", zamiast tego co "można użyć z dużym powodzeniem".<br /><br />Słabo.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6939477877589477703.post-48147979189646823402011-11-26T03:24:22.101+01:002011-11-26T03:24:22.101+01:00świetny poradnik i przyda się w przyszłości :) cze...świetny poradnik i przyda się w przyszłości :) czekamy na troopsy i heavy, bo to w IG najciekawsze.Lucashttps://www.blogger.com/profile/13868314750146545039noreply@blogger.com