Ho ho ho! Z tej strony znowu Undermine. Nadmiar wolnego czasu chwilowo umila mi życie, więc spożytkuję go na kolejny artykuł. Dziś poruszę dwa tematy: po pierwsze, budowanie rozpiski na combat patrol, a po drugie - co najlepiej kupować na początku przygody z IG. Zapraszam do lektury
Combat patrol, jeśli nie wiecie, to małe bitwy z odrębnymi zasadami. Są one umowne, spisane były tylko w 4ed rulebooku ale były to bardziej sugestie niż zasady. Generalnie patrol zazwyczaj posiada następujące cechy:
-sv max 3+
-AV pojazdu max 33(przód bok tył)
-brak Ordanance
-maksymalnie 2 woundy
-max S8
Oczywiście można to po swojemu modyfikować. Gram teraz w lidze altdorfu w której ten patrol ma AV 34 i max 3 woundy, ale moja rozpiska na niego spełnia te podstawowe wymogi. Oto ona:
PCS(4x flamer, chimera)
IS(Commisarz, 2x power weapon, meltagun, autocannon, meltabombs, chimera)
IS(power weapon, meltagun, autocannon)
IS(power weapon, meltagun, autocannon)
2x Hydra
Total: 600
Rozpiska posiada więc mocne strzelanie: 14 strzałów z S7 na turę, do tego 12 z S5 i 6 s S6. Bić się umie, na te pkt ciężko pobić 30 gości, do tego PCS jako mobilny troops. Rozpiska sprawdza się bardzo dobrze, zresztą IG to jedna z najlepszych armii na patrol.
Niedługo zaś startuje liga na 888pkt w cytadeli. Rozpiska wygląda tak:
PCS(4x flamer, chimera)
IS(Commisarz, 2x power weapon, meltagun, autocannon, meltabombs)
IS(Power weapon, meltagun, autocannon, chimera)
IS(Power weapon, meltagun, autocannon)
Veterans(Autocannon, chimera)
3x Hydra
TOTAL: 870(więc dodam jakieś granaty czy plazmę vetom za 15pkt)
Ogromną wadą ligi jest wymóg 2 troops. Tracę przez to pkt na vetów, podczas gdy mógłbym wystawić za to 2 sentinele, które robią znacznie więcej. Może uda się dogadać z organizatorem. Alternatywnym troopsem są penale, bo mogą iść przed 30tką i ją screenować przed szarżą czegoś niedobrego, ale płacenie prawie 10% rozpy za screena to tak sobie. A veci stoją sobie w moim deploy'u i strzelają z autosa. Równie marnie. Może zrobić z nich plasma vetów? Brakuje mi tu Sentineli, jeszcze jednej chimery.
Alternatywną rozpą jest:
"Thudd Gun" 50pkt
PCS(4x flamer, chimera)
IS(autos, chimera)
IS(autos, chimera)
PCS(4x flamer, chimera)
IS(autos)
IS(autos)
Sentinel
3x Hydra
Total: 870(wiec 15pkt na coś, flamery na ISach na przykład albo na melty może?)
Ta rozpiska bardziej mnie przekonuje. Może i nie walczy wręcz, ale mam 3 Hydry, 4 chimery i 4 isy więc mnóstwo strzelania. Zastanawiacie się pewnie czym jest Quad Launcher. Otóż, jest to urocza armatka, o koszcie 50pkt. Jest to artyleria, mamy 3ech obsługantów. Armatka ta strzela czterema blastami S5 AP5 więc to taka imperialna lobba. Niewidoczna zza Hydr... Żal nie brać, skoro w lidze jest IA. Boli mnie jednak w tej rozpisce brak dwóch sentineli(jednym z groźniejszych ligowych przeciwników będzie horda orków, a Sentinele potrafią 3 tury cc zatrzymać rozciągniętych boyz, więc są bardzo atrakcyjne. Ale nie wiem czy warto rezygnować z chimery by wziąć 2 kury(zostało 15pkt). Dylematy, dylematy.
W każdym razie widzicie już, że rozpiska na patrol zawierać powinna:
- pluton. Pojawił się w obu rozpach. Jest to najlepszy troops IG, opisany w artykule o troops. Wariant do walki wręcz jest świetny na małe pkt, mało co jest w stanie przegryźć tylu Gwardzistów a power weaponki robią swoje. Do tego 3 autosy to mocne strzelanie, 3 melty to otwieranie transportów. Wada? Ogromny koszt pkt. Druga rozpiska całkowicie nastawiona na shooting i na te pkt mało co jest w stanie to wytrzymać. Ale horda orkasów da radę, więc ciągle nie jestem pewien co wybrać.
Drugim tematem miałabyć lista zakupów. W IG mamy całkiem dobrego Battleforce'a. Najlepiej zakupić takie 2, do tego 3 chimery, manticorę i codex. Wychodzi tysiak. Sporo ale możemy już całkiem nieźle pogrywać. Wadą jest brak spec broni, no ale ciężko to ominąć.
CCS(4x melta z dwoma proksami albo 2x melta, autocannon) w chimerze
PCS(4x flamer) w chimerze
3x IS każdy z lascannonem. Możemy z bitsów skleić komisarza i zrobić pluton do CC.
Vetów(3x plazma z jednym proksem i autocannon) w chimerze
2 sentinele z multilaserami/autocannonami
Manticore
Rozpiska na ok. 900pkt a z plutonem do CC dobijemy do 1000. Armia jak widzimy bardzo droga, tzn. duża ilość modeli ma mały koszt pkt. Jeśli chcemy wydać mniej to 2 BFy i chimerę. Potem dokupujemy więcej chimer, jeśli nie skonwertujemy Hydr to Lemany Exterminatory ze dwa(na większe pkt), drugą manticorę(na 1800 bez Hydr wystawiłem 2 Exterminatory i 2 manticore'y - działało). Musimy pamiętać tylko o tym by mieć 4 chimery na mniejsze i 6 na większe. To jest podstawa armii, IG bez chimer po prostu nie występuje.
To tyle na dzisiaj. Mam nadzieję, że moje rady komuś się przydadzą(a dostaję sygnały, że tak jest). Zachęcam do komentowania :)
Sorry, ale S8 to sobie wymyśliłeś.
OdpowiedzUsuńTakiego ograniczenia nie było.
Za to zapomniałeś o ograniczeniu 0-1 HQ i 1+ Troops (inne sloty nie były wspomniane).
zajebiste poradniki, bardzo in plus. gratuluje
OdpowiedzUsuńCylindryku to możliwe, bo 4 edycję znam z opowieści :) A ograniczenie jest na każdym turnieju stąd tak mi się wydawało.
OdpowiedzUsuń@Knadus dziękuję :)
Ciekawe, "każdy turniej" to "liga w podsklepie", tak? ;)
OdpowiedzUsuńNa turniejach patrolowych które były w mediatece i na turniejach w cytadeli 1000+500 :)
OdpowiedzUsuńAh tak, te słynne patrole gwardii wspierane hydrami xD
OdpowiedzUsuńAmdor, szkoda , że tu nie ma opcji lubie tu. Bo kliknąłbym z 5 razy :p
OdpowiedzUsuń