środa, 4 stycznia 2012

Blood Pact - Kontynuacja

Witajcie w nowym roku - roku, który naznaczy kilka wydarzeń - po pierwsze mamy Euro. Ładny Stadion Narodowy, już na wykończeniu widać przy przekraczaniu Wisły i tylko kilka miesięcy dzieli go od potopu kibiców. Kolejne wydarzenie, nieco bliżej ulubionego hobby to aerograf - na święta Mikołaj postanowił zrobić mi fajny prezent, po świętach zamówiłem farbki Vallejo Air i w poniedziałek przeprowadziłem pierwsze próby z jego użyciem.

Po tym obszernym wstępie jednak wrócę do sprawy mojej armii pancernej.

Pierwsze bitwy za mną, doświadczenie zdobyte - teraz należało by je spożytkować. Najistotniejsze notki z mojego pamiętniczka:

-Terminatorzy z Chainfistami są fuj - dwóch takich panów w pierwszej grze zmieniło wynik starcia z mojej dużej wygranej na remis - w trzy tury pozbyli się pięciu lemanów. Pestki nie zawsze wystarczają na nich.

-Uwaga na flanki - Leman z przodu jest fajny i twardy, ale wystarczy lekki obrocik, żeby złe hydry mogły zrobić mi niemiłą niespodziankę.

-Osłona - Kiedy do Lemana podjeżdża tabun marines warto odgrodzić od nich czołgi, trzeba by wprowadzić dodatkowy oddział piechoty.

-Vanquisher - Jest fajny, lubię go, ale ma jeden problem. Jest tak wyspecjalizowanym czołgiem, że kiedy przeciwnik ma tylko rhinosy, albo czołgów nie posiada jego użyteczność moooooooooocno spada.

Tak więc postanowiłem pomyśleć nad kolejną koncepcją rozpiski. Moje chwilowe wypociny na 1500:

HQ:
Command Exterminator (Ace Gunner, Extra Armour, Lascannon, Multi-meltas)

SiC Exterminator (Ace Gunner, Extra Armour, Lascannon, Multi-meltas)

Elite:
Executioneer (Ace Gunner, Extra Armour, Plasma Cannons)

Battle Tank (Slick Loader, Extra Armour)

Troops:
Battle Tank (Slick Loader, Extra Armour)

Battle Tank (Slick Loader, Extra Armour)

Armoured Fist (Autocannon)

Armoured Fist (Autocannon)

Niestety na te punkty nie za bardzo mogę wsadzić 3 oddział piechoty bez przycięcia jednego czołgu, ale kto wie - może dwa, odpowiednio użyte, okażą się wystarczające.
Exterminatory z multi-meltami? Chwilowo patent do przetestowania. Dzięki Ace Gunnerowi, nie muszę liczyć na to, że przeciwnik znajdzie się w 12" jednocześnie nie niszcząc mi czołgu - mam dwie 24" laski. Obecnie jest to mój pomysł na zastąpienie Vanquishera, przy jednoczesnym nie dodawaniu Storm Troopersów z meltami.
Executioner - czołg sam w sobie porządny (acz drogi), ale z Ace Gunnerowi może zająć się nie tylko ostrzeliwaniem termosów, ale i pootwierać rhinosy czy chimery. Jak będzie w praktyce? Zobaczymy.

Na 1750 na pewno dorzucił bym 3ci oddział troopsowy i tech-priesta z dwoma serwkami - zniszczone działa główne mocno mnie bolały.

Pierwsze dwa czołgi już pokryte czerwienią, teraz zastanawia mnie czy bawić się w czerwone camo, czy może bardziej pasuje mi jednolita czerwień.

PS. Jeszcze w tym tygodniu pojawi się rozpiska DE na patrol 888 pkt, nie zapominam o tej armii :D
PS2. Przekroczyliśmy ostatnio 20 000 wyświetleń, a że grudzień był dla mnie dość łaskawy, niebawem pojawi się mały konkursik z nagrodami.

5 komentarzy:

  1. Amdor, możesz dać Chimerom Autocannony - bodajże za 10pnkt.

    Zamiast w Multimelty zainwestowałbym w HB, masz wtedy na Exterminatorze +- 9 strzałów z S6 przeciwko pojazdom :-)

    Ze swojej strony polecam Basiliska ze Slick Loaders i Enclosed Crew Compartment - dwa pizgnięcia z S9 Ordnance każdego powali na ziemię ;)

    Co do camo - chyba czerwień będzie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że można Chimerom, ale na razie robie to pod modele, które mógłbym pożyczyć :P
    Bazyla nie będzie z tego samego powodu co hydr - to ma być armia czołgowa, polegająca na ciężkim pancerzu, a nie jakieś papierowe popierdółki :]

    Multi melty na razie muszę przetestować zanim zdecyduje czy je zmieniać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chcesz łatwo autosa zrobić na Chimerze to weź wieżyczkę z HBkiem i przyklej lufę od Stubbera -> wygląda jak działko od BMT (taki transporter Rosyjski).

    Profit :D

    Jeśli chcesz czołgi, to dobrym pomysłem jest wzięcie Demolishera ze Slick Loaders - po zajęciu pozycji masz ekstra pizgnięcie z S10AP2 ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytasz tego co piszę, prawda? :P "na razie robie to pod modele, które mógłbym pożyczyć"
    Demol jakoś mnie nie przekonuje :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Które to są autosowe?

    Bo jakbyś brał np. 2 autosowe z Tank Hunterem i 3 bolcami to pięknie karasz wszystkie Rhino itp :) .

    OdpowiedzUsuń