wtorek, 24 stycznia 2012

Imperial Armour 11 - Doom of Mymeara

Witam
Jako że Eldarzy dostają od GW nieco więcej niż ochłapy, chłonę każdą odrobinę fluffu na ich temat która wypełznie z czeluści Games Workshopu. Ostatnimi czasy, wraz z książkami Gava Thorpe oraz Codexem Dark Eldarów wzrosło zainteresowanie "elfami w kosmosie". Forgeworld postanowił dołożyć coś od siebie, więc piórem Pani Talimy Fox ukazał się najnowszy Imperial Armour o numerze 11 - Doom of Mymeara.

Miałem to szczęście móc osobiście dotknąć tego booka, jeno nie było czasu go przeczytać - posiłkuję się więc drobiazgowym PDFem. Książka prędzej czy później znajdzie miejsce na mojej półce, ale nie o tym dzisiaj mowa.

Co nam daje Doom of Mymeara?

Po 1wsze - całkiem nieźle napisaną retrospekcję z wydarzeń na Betalis III.
Po 2gie - Army List dla Eldarskich Korsarzy.
Po 3cie - zupdatowane zasady dla nowych zabawek z Forgeworldu.

Punkt 1: Historyjka została napisana całkiem przaśnie, chociaż mój Eldarski fanboyizm się budził kilkukrotnie w czasie jej czytania. Niepojęte jest dla mnie czemu Eldarzy zawsze dostają po dupie i ponoszą "straszliwe, nieodwracalne" straty mimo jakichś-tam zwycięstw. Jak tak się czyta wypociny kolejnych, mimo iż czasem nawet dobrych, autorów, to ma się wrażenie że Eldarska populacja powinna być na minusie przynajmniej od 3ed. Co jest fajnie ukazane to wyjątkowość samych Eldarów, których umiejętności bojowe przerastają przeciętnego Gwardzistę kilkukrotnie - i nie mówię tutaj tylko o Aspektowcach, a też o Guardianach którzy przecież też krocza jedną ze ścieżek Khaina (Droga Obrońcy). Tyle na razie, nie zdradzam szczegółów, ale czyta się to bardzo miło i lekko. Ah, jeszcze jedno - nie rozumiem czemu GW w końcu nie zmieni profilu armii Marines. Wdg fluffu Marneus "Spiritual Liege" Calgar potrafi ścisnąć jajca Avatara, a w grze ginie od lancy (chyba...). Swiftclawy Space Wolfowskie przejeżdżają przez całe kompanie Eldarów a w grze durny ostrzał robi z nich mielone... Człowiekowi idzie się pogubić.

Punkt 2: Army list do Korsarzy. Pierwsze, szybkie przejście wzrokiem po profilach i nazwach jednostek i na myśl przywodzi się: mix Dark Eldarów z Craftworld Eldarami. Nic bardziej mylnego, ale pozwolę sobie podać jakie mają jednostki...

HQ prezentuje się tak:
Corsair Prince - odpowiednik Archona, daje 3em jednostką zasadę Deep Strike, ma bombardowanie Orbitalne (calkiem w pytkę, zresztą). Generalnie może brać Shadowfield (!) i jest monstrem do CC. Może brać Jet-Packa.

Sworn Blades Retinue - tacy Trueborni z savem 4+, mogą brać PW i fusion pistole. Mogą brać Jet-Packi.

Void Dreamer - zboostowany, 2Woundowy Warlock, jednak ma kilka mocy psychicznych wartych uwagi (jak Spiritshield, który nullfiluje inne psychic powery na 4+ i działa jak Defensive Grenades przeciwko Demonom i innym P{sykerom). Soul Cry daje jednej jednostce w 12" przerzut liderki; i ostatnia moc, Withering Radiance która zadaje D6 strzałów z siłą 10-T przeciwnika, AP2 na 12". Jakby takie coś mieli Eldarzy... A, byłbym zapomniał - Void Dreamer może brać Gyrinxa, koto-podobne coś z 2ed :D Daje to jeden na turę re-roll na dowolną rzecz (ld, strzelanie, save). Fajne! I za 5pnkt!


W elitach mamy następujące wybory:

Corsair Voidstorm Squad - staty kabalite warriora, mają Shimmershield (!!!), jet packi i kosztują 12 pnkt za model. Moi Dire Avengers właśnie robią facepalma. Goście są od walki wręcz, i jeden na trzech gości może wziąć Fusion Pistol, Flamera, Fusion GUna albo Power Weapon. Oddział może też mieć Haywire Grenades albo Meltabomby. Całkiem fajne!

Harlequin Troupe - tutaj nie muszę nic pisać.

Eldar Craftworld Outcasts - jeden wybór z Codex: Eldar.

Dark Eldar Kabalite Warriors - fajna opcja.

Adnotacja do tego powyżej - Indepy Corsairskie nie mogą dołączać ani do DE, ani do CE.

No i idziemy w Troopsy:


Eldar Corsair Squad - Co ja mogę powiedzieć - Guardianie na wypasie. Mają granaty plasmowe, CCW, lasblastera i BS4 (-_____________-). 5-10, na każdą piątkę przypada Flamer/Fusion Gun. Mogą też brać portable Shuriken Cannon albo Eldar Missile Launcher. Żeby dopełnić czary rozpaczy i goryczy, mogą brać Jetpacki za 25pnkt na oddział.

Corsair Wasp Assault Walker - 55pnkt. Różnica pomiędzy sławnym PDFem ze strony Forgeworlda wygląda tak: nie może assaultować po jumpie i nie ma Shuriken Cannonów w standardzie. Na każdy jeden oddział korsarzy może przypaść tylko jeden oddział Waspów.

Corsair Jetbike Squadron - Guardian Jetbikes z BS4, mogą mieć sieraka z PW. Bitches.

Dedicated Transports, czyli największe przegięcie.

Corsair Falcon - FUUUUUUUUUUUU! BS4, 130pnkt, poza tym bez zmian.

Corsair Venom - FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! Shuriken Cannon zamiast Splinter Cannona. 45pnkt.

Fast Attack!
Corsair Hornet Squadron - to samo co normalny hornet, jeno bs4 i droższy o kilkanaście pnkt.

Nightwing Interceptor - Flyer. Taki Razorwing z 4+ invem ;) Ma dwie Brightlance i dwa Shuriken Cannony. 145pnkt.

Corsair Nightspinner - to samo co u CE, jeno BS4.

Phoenix Bomber - to samo co normalny, jeno BS4.

Warp Hunter - j.w.

Fire Storm - j.w.


Cóż, jakby to powiedzieć - Korsarze to bardzo silna lista, już planuję jak tutaj dołożyć do moich DE i CE małego forca korsarzy :D

Punkt 3: Nowe zabawki.
Nową zabawką są Shadow Spectres. O ile sam Wraithseer i Warp Hunter zostali opisani w Apocalypse 2, to SS są natywni dla tego booka. Jeśli ktoś chce to mogę opisać Wraithseera i Warp Huntera.

Zaczniemy od Shadow Spectres.

Shadow Spectres mają staty zwykłego Aspektowca, jednak różnią się oni przede wszystkim wyposażeniem i zasadami specjalnymi. Co mają SS?
- Deep Strike
- Relentless
- Acute Senses
- Ghostlight (połączona moc wszystkich w unitcie). Za każdych dwóch członków squadu dodajemy +1S i 6" do maxymalnego zasięgu. Sam Ghostlight jest blastem.

Wargear:
- Prism Rifle (18" S6AP3 Heavy 1)
- Jetpack
- 5+ inva; w odległości większej niż 12" mają 4+ inva.
- Aspect Armour (4+ save)

Mogą wybrać:
Exarchę za 12pnkt; który może wziąć Prism Blaster za 10pnkt (S7AP2 Heavy2) i Haywire Launcher za 10pnkt (36" S3 AP3 Heavy 1, na 2-4 autoglan, 5-6 autopena). Exarcha może mieć dwie moce: Cynosure (re-roll na hit przy Ghostlightcie)za 15pnkt oraz Withdraw za 15pnkt, czyli Hit and Run.

Wszystko to za 35pnkt za model; 3-6 w oddziale. Fast Attack.


Mam nadzieję że moje wypociny były miłą lekturą ;p Jesli chcecie bym napisał coś jeszcze, dajcie znać! Pozdro!

1 komentarz:

  1. Lepszy, ale wrzucasz scorującą 5tkę Korsarzy z Fusionem do Venoma i masz latające 110-120 pnkt które scoruje i może zniszczyć pojazd...

    Eldarzy tego nie mają.

    OdpowiedzUsuń