niedziela, 14 sierpnia 2011

Meet The Specials: The Swarmlord

Salam Alejkum! Kozak z tej strony i czas na pierwszą notkę mojego autorstwa na tym blogu. 15 Krucjata za nami, co oznacza że czas najwyższy napisać co nieco o najbardziej zaawansowanej formie tyranidzkiego życia, czyli o Swarmlordzie.

Swarmlord, a.k.a. Herald Wielkiego Pożeracza, Niszczyciel Imperium Kha'La, lub Tyrantlord Umysłu Roju, jest dla tyranidzkiego Tyranta tym, czym on jest dla zwykłego Termaganta. Stworzenie go jest wielkim poświęceniem dla Umysłu Roju, dlatego pojawia się tylko w sytuacjach, gdy ofiara tyranidzkiego roju stawia zbyt duży opór rojowi. Jednakże, jest on warty tego poświęcenia, będąc stworzeniem z największą autonomią wśród Tyranidów, który jest w stanie przewyższyć taktycznie nawet największego imperialnego dowódcę, w tym samego Marneusa Calgara. Nie jest to wcale żadna hiperbolizacja, gdyż w karierze Swarmlorda możemy znaleźć takie dokonania jak Zniszczenie planety Tyran, systemu Thandros, pożarcie Waaagh Gorgluka, prowadzenie floty rój Leviathan, oraz atak na Macragge, gdzie wybił I kompanię Ultramarines i gdyby nie poświęcenie Gwardii Honorowej Calgara, zabiłby w walce mono y mono samego mistrza zakonu.

Patrząc na jego zasady, względem statystyk niewiele różni się od zwykłego Tyranta: O jeden więcej WS'a, Wounda i Inicjatywy. Poza tym, nie ma dostępu do wykupienia innego ekwipunku, ale jego uzbrojenie jest na tyle unikalne że nie jest to problemem. Wyposażony jest w dwie pary Kościanych Mieczy, które zadają Instant Death'a i zmuszają wroga na przerzucanie zdanych invulnerable save'ów, co czyni z niego mordercę Szturmowych Terminatorów. Jeśli chodzi o zasady specjalne, posiada standardowy zestaw Tyranta: Shadow in the Warp, Psyker i Synapse Creature, tylko że bardziej podrasowane. Jego synapsa ma zasięg 18", posiada wszystkie moce dostępne dla Tyranta i może rzucać 2 moce na turę. Jest też jedynym tyranidzkim monstrum, który dzięki swojej szermierce dostaje inva 4+, robiąc z niego potwora w walce wręcz. Mało tego, jeden dowolny oddział w zasięgu jego synapsy może dostać jedną z 3 zdolności: Acute Senses, Preffered Enemy lub Furious Charge. Ostatnia z jego zasad, ale najbardziej znacząca taktycznie, daje całej naszej armii +1 do rezerw i pozwala na przerzut strony z której wychodzi nasz Outflank.



Tak więc, jakie jest najlepsze zastosowanie dla tego taktycznego geniusza? Widzę w nim potencjał w armii opartej na Genokradach. Daje nam to, czego potrzebujemy najbardziej w takiej armii, czyli kontrolę, zwiększając szansę na wyjście z właściwej strony z 66% do 88%. Dobrze też sprawdza się w graniu na Deathstarze, z 3 Tyrant Guardów i Warriorem Prime, zasilony Feel no Painem od Tervigona, z coverem 4+ od biegnących przed nimi Gauntów. Dodajmy do tego duży oddział Genków, którzy mogą dostać albo preffera, albo furiousa i mamy naprawdę silną armię. Nieważne który warianty wybierzemy, któryś z powyższych lub własny, to jedno jest pewne: Poza obowiązkowymi 2-3 Tyrant Guardami Genki to jego najlepsi przyjaciele. Hive Guardzi też mogą zyskać dzięki niemu, zwłaszcza w Dawn of Warze, z przerzutem na widzenie w nocy.



Podsumowując, Swarmlord jest świetnym dodatkiem do armii z 3-4 oddziałami Genków w Outflanku. Niestety, swoje kosztuje i nie polecałbym go na gry poniżej 2000pkt, zwłaszcza że potrzebuje minimum 2 Guardów, bez których nie ma szans na cover 4+ i staje się wybornym celem dla wrogiego p-pancu. Poniżej daję przykładową rozpiskę, w której możemy poczuć jego potencjał. Mam nadzieję że mój styl pisania przypadnie Wam do gustu i nie będziecie chcieli mnie linczować za każdym razem jak wstawię nowego posta :P

HQ:
- Swarmlord
+3x Tyrant Guard (Lash Whips)
- Tyranid Prime (Lash Whip & Bonesword, Regeneration)

Elites:
- 3x Hive Guard
- 3x Hive Guard
- 3x Hive Guard

Troops:
- 10x Genestealers (Toxin Sacs)
- 10x Genestealers (Toxin Sacs)
- 10x Genestealers (Toxin Sacs)
- 12x Termagaunts
- Tervigon (Cluster Spines, Catalyst)

4 komentarze:

  1. Witam,
    Bardzo ciekawie i lekko się czyta także dobra robota. Zmieniłbym Tylko te bicze u Guardów i Prima w obstawie, jeśli będziesz szarżował wrzucisz sobie poprostu FC i po problemie.
    P.S Hive Guardzi Nie muszą widzieć celu żeby strzelić więc po co im przerzucanie night fighta?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie muszą mieć LoS - nadal muszą rzucać na night fight (nawet artyleria tak ma w warhu :D )

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, A jak nie wyrzucą LoS'a to i tak mogą strzelić jeśli będą w zasięgu.=]

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie - Night fight =/= LOS. jeśli nie masz celu w zasięgu Night Fight, to nie możesz do niego strzelać. Nawet z artylerii i Hive Guardów

    OdpowiedzUsuń