Szalom, tu Undermine.
Nadmiar wolnego czasu w to niedzielne popołudnie sprawił, że zabrałem się do napisania drugiej części zaledwie dzień po pierwszej. Dziś na tapecie Fast Attack, zazwyczaj najmniej popularny slot, który w IG jest całkiem ciekawy. Zapraszam do lektury
Sentinele(4-), to wyglądające niczym AT-ST lekkie maszyny kroczące. Taki kurak posiada pancerz 10/10/10, jest open topped i generalnie ciężko przetrwać mu mocniejsze strzały. Posiada on jednak zasadę scout, dzięki której kurczak może ouflankować. Dzięki temu, że wersja z multilaserem kosztuje tyle co nic(35pkt) nie żal puścić go z outflanku, a jednak uderzając na bok chimery czy rhino może coś nabroić. Może być świetny zwłaszcza na Orków, wychodząc z boku i atakując lootasów czy nawet 30tkę boyz gdzie claw zazwyczaj jest daleko z przodu, a on wyjdzie na samym końcu chłopaków i może na 2-3 tury zatrzymać ekipę, co często potrafi uratować tyłek całej armii. Także jakiś oddział SMów bez fista może chwilę potrzymać, ale słaby pancerz i opentoped sprawia, ze w końcu jakiś granat go zdejmie. Sam nie używam Sentineli ale na pewno zacznę. Kury występują w składach 1-3.
Armoured Sentinele(2) - Sentinel bez Open-Topped i z pancerzem 12 z przodu i z boku. Brzmi fajnie? Niestety tylko brzmi. Kosztuje 55pkt i nie ma scouta więc ciężko nim doczłapać by zatrzymać coś w cc, strzela także słabo(jeśli ma mieć multilaser to lepsza chimera a jak z autosa/laski to lepiej IS). Może mieć także plasmacannon, ale pojedyńczy niewiele zrobi.
Rough Riders(4) - Gwardyjska kawaleria. Choć gdy 1szy raz spojrzałem na ten wpis to tylko się uśmiechnąłem i spojrzałem ku Vendettach, okazuje się, że koniarze są całkiem ok. 5ciu chłopaków kosztuje tyle co nic, bo 55pkt, a będąc kawalerią mogą szarżować na 24". Mimo, że to zwykli gwardziści na koniach, to jednak mają swoje specjalne lance - w 1szej szarży uderzają z S5 I5 PW. Ideane do zabicia kilku Marinesów. Mogą dostać do dwóch broni specjalnych ale uważam to za zbędne,bo tracimy lance. Meltabomba z kolei może być okej, bo możemy dogalopować do jakiegoś Landka i spróbować go uszkodzić z braku innego celu. Rough Riderom warto małym oficerem wydać rozkaz Run Run Run, bo dzięki temu na bieg rzucają 3k6 wybierając najwyższy wynik.
Chłopaki mogą otrzymać sierżanta-speciala ale jest to słaby pomysł - ma on 1 atak więcej niż zwykły sierżant a w szarży dostaje nie +1 ale +d3 ale skład ma rage co sprawia, że jest to mocno średnie, by nie powiedzieć zbędne.
Dogs of War - "Psy" jak lubię je nazywać, to 3 pojazdy o tych samych statystykach ale innych broniach. Są to fastowe chimery o pancerzu bocznym 12, braku możliwości transportowania i możliwością wzięcia multimelty zamiast h. boltera. Różnią się za to brońmi. A te 3 warianty to:
Hellhound(3) - ciekawy pojazd, który posiada flamer z S6 Ap4. Jest on o tyle ciekawy, że wąski koniec flamera możemy przyłożyć do 12" od lufy i możliwość kręcenia szerszym, więc możemy ułożyć go po skosie, tak by objąć jak najwięcej modeli. Pojazd byłby całiem ciekawy gdyby nie koszt pkt 130 pkt to stanowczo za dużo.
Devil Dog(2) - Devil Dog z kolei posiada mały blast o statystykach melty. I wszystko fajnie, tylko, że z BS3 to szansę na hita ma 40% więc trochę za mało. Lepiej użyć samobójczego składu PCS niż Devila który kosztuje 125pkt
Bane Wolf(2+) - ten posiada "zwykły" flamer o z pozoru zabójczych statach. Poison 2+ i AP3 teoretycznie zabije każdego Marine'a, niestety krótki zasięg sprawia, że raczej nam się to nie uda. Zwłaszcza, za 130pkt.
Vendetta(4) - Vendetta to świetny pojazd. Przewozi ona do 12 modeli piechoty, jest fast skimmer, więc może strzelać po ruchu, ma scouta i posiada 3 TL lascannony, więc jest naprawdę mocnym pojazdem przeciwpancernym. Może za 10pkt dostać 2 heavy boltery co sprawia, że jest doskonała do zabijania Marines czy Deamon Princów. Niestety, Vendetta jest modelem na podstawce flyera, wiec może liczyć na cover co najwyżej od lasu. Do tego, widać ją z każdego miejsca na stole, więc raczej sobie nie postrzela, bo będzie 1szym celem. Mimo to, ma sporo zastosowań. Np, możemy outflankować składem melciarzy. Vendetta co prawda strzeli tylko z jednego lascannona(model ma ok 10" więc nie wyleci do 6") ale melciarze mogą wyskoczyć i zabić jakieś oblity czy innych palasów. Jak zaczynamy, można w scout move podlecieć, wysadzić melty, a samemu wrócić na pozycje albo cofnąć się tylko o 6" i strzelać z lasek. Pojazd bardzo uniwersalny do tego ma bardzo ładny model.
Valkyrie(1+) to samo co Vendetta, ale zamiast lasek ma multilaser i dwie rakiety S8 AP1 ordanance(co sprawia, że może strzelić tylko z jednej) które może za 30pkt wymienic na duże blasty S4 Ap6. Nie ma sensu jej brać, lepiej wziąć vendettę.
Uff, udało się opisać cały Fast Attack. Jak widać w IG jest on całkiem bogaty i wcale nie oznacza samych Vendett ;) Choć jak napisałem - Sentinelami grałem tylko raz(i to na masterze) ale z konieczności(modele mi nie dojechały) to jednak jako, że mam dwa to żal ich nie potestować, zwłaszcza, że zastosowań mają sporo a koszt błota i trawy.
Zapraszam do komentowania i przede wszystkim doradzenia - następna część ma być o Heavy czy Troopsach?
troopsy
OdpowiedzUsuń