wtorek, 7 lutego 2012
Terminatorzy i armie z nich złożone.
Witajcie
Po dłuższej przerwie znowu Undermine.
Ostatnio moje zainteresowanie 40k osłabło nieco, szykuję się do dużej wyprzedaży modeli... ale nie o tym.
Nęci mnie ostatnio granie na terminatorach. Mam takich 20 i chciałbym nimi pograć. Najlepiej tylko nimi :) . Codexy Marines dają nam sporo możliwości gry na takich termosach. Postaram się omówić wszystko.
Pierwszy z tych codexów to oczywiście Dark Angels. Zapomniany, archaiczny ale oferuje nam terminatorów w troopsach za sprawą Beliala. Belial to fajne HQ - 130 pkt, młot+tarcza, 3 ataki WS5 - jest ok. A jak wyglądają składy termosów?
Otrzymujemy 5 gości za 215pkt nie możemy dodać kolejnych, gramy tylko 5tkami. Taka 5tka ma możliwość dowolnego mieszania broni w składzie. Moim zdaniem najlepiej sprawdza się typowe złożenie - młotek + tarcza, podczas gdy jeden z nich nosi na plecach cyclone'a(może!). Kosztuje nas to 235pkt. Przykładowa rozpiska(wszystkie tutaj będą na 1500pkt dla uproszczenia. Ponadto przyjąłem FOC obcięty o 1 jak to na turniejach).
Belial(młot + tarcza)
Deathwing Terminator Squad(5x TH+SS, Cyclone)
Deathwing Terminator Squad(5x TH+SS, Cyclone)
Deathwing Terminator Squad(5x TH+SS, Cyclone)
Deathwing Terminator Squad(5x TH+SS, Cyclone)
Speeder Typhoon
Speeder Typhoon
Predator Autolaska
Predator Autolaska
TOTAL: 1460
W rozpie mamy dużo termosów(jak ktoś chce może wywalić 3 speedery i dać kolejną 5tkę), combat - wiadomo, dużo młotków. Na hordy daje radę(sporo blastów + speedery do blokowania), ppanc jest nienajgorszy, daje radę lepiej lub gorzej. Rozpiską grałem ze zmiennym szczęściem raczej towarzysko, bo dochodzimy do największego minusa rozpiski - wymagany specjal, którzy w Polsce dopuszczani są rzadko(choć coraz częściej). Ponadto Belial pozwala dać jednemu składowi aptekarza(FnP) i sztandar(+1 atak) i jest to godne rozważenia. Na większe pkt(1750) kolejny skład termosów albo 2 predatory/speedery.
Kolejnym dexem który oferuje nam armię na terminatorach, jest oczywiście BT. Tutaj mamy ich w elitach i HQ ale za to fantastycznie strzelają a do tego mocno biją. Jak to możliwe? Cóż, termosy strzelające w BT mają tank hunters. Miski z S9 są bardzo przyjemne(a w przypadku gry z DE pamiętajmy o stormbolterach z S5). Rozpiska:
Marshall(Termoska, Honory, Chainfist, Tarcza) 160
+ Terminator Command Squad(Serg with Stormshield, 2x Cyclone, 2x Chainfist - każdy inny, Tank Hunters) 232
Champion(Accept any Challenge) 140
Terminator Squad(2x Cyclone, 2x Chainfist, Tank Hunters) 275
Terminator Squad(2x Cyclone, 2x Chainfist, Tank Hunters) 275
Crusader Squad(5 Marines, Lascannon) 95 [Transport 1]
Crusader Squad(5 Marines, Lascannon) 95 [Transport 2]
Crusader Squad(5 Marines, Lascannon) 95 [Transport 3]
Transports 1-3: [IA up] Razorback(TL Heavy Bolter)
Mamy tu naprawdę dobry Ppanc(15x S9), niezły combat(14 termosów z prefferem + 2 bohaterów), troopsy jak to troopsy, przeciętne ale dzięki lasce mogą strzelać te kilka tur by potem razorem pojechać na objective. Zostało 13pkt może 2 flamery na składach z laską(jak będa jeździć razorem to może im się przydać).
Generalnie rozpiska jest fajna, ciężko jej z DE, nie ukrywam ale jestem pewien, że gdybym miał ładnie zrobioną armię to bym poszedł tym na jakiś lokal i wstydu by nie było. I do tego nieco zapomniana armia ;) Same plusy.
Innym dexem który daje nam możliwość zabawy na 2+ save są Blood Angels. Niby można podciągnąć pod to SMów ale w BA to jest to samo ale z FnP, FC i lepszymi troopsami, więc "olewamy" waniliowych ;). BA mają tą wadę, że musimy brać priesta, więc bez pełnego FOC jest słabo. Rozpa więc wyjątkowo na normalnym FOCu.
Librarian(Jump Pack, Rage, Sword) 125
Priest(Jump Pack) 75
Priest 50
10 Assault Terminators(7x TH+SS)
10 Assault Terminators(7x TH+SS)
10 Assault Marines(2x Meltagun, Power fist)
5 Assault Marines(Meltagun)
I ta rozpiska jest straszna. Sam to wymyśliłem, potem kilka razy pograłem - rozpa jest straszna. Wiele armii nie ma co zrobić z 20 kowali z FnP. 2ch bohaterów ma jump packi by w razie potrzeby latać pomiędzy oddziałami jeśli sytuacja tego wymaga. Troopsy mobilne, combat niezły, brakuje strzelania ale to w sumie jest w tej rozpie najfajniejsze ;) Zero strzelania, idziemy i wbijamy przeciwnika w ziemię młotkami ;)
Następnie mamy SW. Tutaj przychodzi nam wykorzystać najdroższego bohatera SW - Logana. I rozpiska z takim Loganem może mieć 2 oblicza - armia funowa na samych termosach lub armia z termosami, kulołapami w PA i Fangach. Zaprezentuję obie.
Najpierw typowy Loganwing(czyli SAFH i bardzo mocna rozpa):
Logan 275
Rune Priest(Lightning, Hurricane, Chooser, Talisman) 115
Lone Wolf(Termos, Tarcza, Chainfist)
Lone Wolf(Termos, Tarcza, Chainfist)
10 WG(Termos+Cylone+fist, Termos+Cyclone, Termos+PW, Termos+Claw, kulołapy) 280
5 WG(Termos+Cylone+Fist, 4x PA) 140
5 WG(Termos+Cylone+Fist, 4x PA) 140
5 WG(Termos+Cylone+Fist, 4x PA) 140
Fangi(5,4x Miska) 115
Fangi(5,4x Miska) 115
Dostajemy mocną rozpę, z ogromną ilością misek które zachowują przy tym mobilność(poza fangami), imponujący combat(w szarzy z Loganem każdy WG ma 4 ataki). Do tego 2 Lone Wolfy zbierają na siebie masę strzałów. 10tka z Rune Priestem i Loganem to w ogóle jest straszny skład. W CC jest morderczy a jak strzela. Logan daje tank hunters, więc oddział ma D6 strzałów z S8 i 4xS9. Robi wrażenie, dodajmy, że strzela po ruchu i jest prawie odporny na psionikę(ogonki, runic weapon).
A do tego mimo, że mocna, rozpiska nie jest oklepana(choć używana, nie da się zaprzeczyć, dwie takie będą na DMW, ale jedna - Złego - ze scoutami a druga - Arrdiana - na dwóch dyszkach WG). Ja jednak wolę full fun na samych TDA:
Logan 275
Njal(Terminator Runic Armour) 270
10 WG[wszyscy TDA] 465:
(1) Cyclone + Fist
(2) Cyclone + Chainfist
(3) Chainfist
(4) Fist
(5) Combimelta + Fist
(6) Wolf Claw
(7) Wolf Claw + Combimelta
(8) Power Weapon
(9) Power Weapon + Combimelta
(10)Wolf Claw + Stormshield
10 WG[wszyscy TDA] 465:
(1) Cyclone + Fist
(2) Cyclone + Chainfist
(3) Chainfist
(4) Fist
(5) Combimelta + Fist
(6) Wolf Claw
(7) Wolf Claw + Combimelta
(8) Power Weapon
(9) Power Weapon + Combimelta
(10)Wolf Claw + Stormshield
Zabawne, klimatyczne, głupie ;) To najsłabsza(a w zasadzie jedyna słaba) podana dzisiaj rozpiska ale wiecie... fun z grania jest duży :) Na 1250 wywalamy Njala i hajda. A na 1250 20 termosów może być całkiem trudnych do zabicia, jeśli nie gramy z DE. Także klimatyczne i funowe a jakiś tam(słaby bo słaby) power ma. Cylindrykowi powinno się podobać.
Na koniec został znienawidzony przez wszystkich codex czyli Grey Knights. Tak, bowiem GK mają termosów w troopsach a w elitach Paladynów. I dzięki temu można wymyślić najwięcej u nich. Pierwsza rozpa na 1750 wykorzystuje speciala o imieniu Draigo. Jest to jeden z lepszych koksów do CC(4 W, T5, Eteryk, 3+ inv) to jeszcze przerzuca Paladynów(termosy z WS5 i 2W) do troopsów. Masakra:
Draigo
10 Paladynów(4 psikawy, aptekarz, psybolt, sztandar, jakieś MC każdy paladyn inny)
10 Paladynów(4 psikawy, aptekarz, psybolt, sztandar, jakieś MC każdy paladyn inny)
Rozpa straszna. 40 Woundów z 2+/4+ strzela mocno, bije mocno - czyli GK :P . Ale są też wariacje tej. Częściej spotyka się 10tkę Paladynów, do tego jakieś Strike Squady, Drednoty, Librarian. Gra tym sporo ludzi więc nietrudno to spotkać na stole.
Ja ostatnio właśnie zainteresowałem się GK z powodu rozpy na termosach ale mniej przegiętej. Numer 1:
Grand Master(Psychotroke'i) 210
10 Paladynów(4 psikawy, halabardy, młoty itd) 635
10 Termosów(2 psikawy, halabardy, młoty itd) 450
5 Termosów(psikawa) 225
Krótko i treściwie. Obie dziesiątki będą combat squadowane w 90% przypadków, 10tkami są na potrzeby misji na KP i oczywiście grand strategii(bo na rzucie 2 na D3 4 oddziały mają outflanka na przykład). Jak rzucę 1 to pewnie paladyni scorują, mogę puszczać chłopaków z outflanka, generalnie możliwości jest sporo. Na 1750 dochodzi Librarian(choć kusiło mnie jeszcze 5 terminatorów i kolejne granaty dla GMa).
Dlatego zamierzam złożyć sobie taką armię. Docelowo 30 terminatorów(na 2000 GM, 10 Palasów i 25 termosów). Klimat zachowany, moc spora... To jest to!
No i to chyba wszystkie rozpiski na terminatorach. W tej notce szczególnie zachęcam was do komentarzy. Ostatnia rozpiska GK, same Termosy w SW czy horda kowali w BA to moje autorskie pomysły(choć może ktoś też to wymyślił) dlatego chętnie przeczytam co o nich sądzicie. Do następnej notki!
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Akurat na pomysł full Termo na C:SW wpadłem już kawał czasu temu, tylko przy 11 Terminatorach tak trochę ciężko go wykonać. ;)
OdpowiedzUsuńAle może kiedyś, heh..
No to równolegle na to wpadliśmy ;) .
OdpowiedzUsuńJa mam koło 30 walających się(miałem manię na granie Deathwingiem więc ogarnąłem 20 kowali za śmieszną kasę).
Żadnej wzmianki o waniliowych? Czyżby aż tak wypadli z łask? :(
OdpowiedzUsuńNie da się tam zrobić sensownej rozpy w porównaniu z innymi kodeksami na samych termolach po prostu ;) .
OdpowiedzUsuńA co z kombinacja:
OdpowiedzUsuńVulkan
duzo mlotowych i duzo landkow?
@Dungeon
OdpowiedzUsuńLepiej to wyjdzie na kodeksie BA bo zamiast master crafted masz FnP, FC, przerzuty ma się od Libry a troopsy są dużo dużo lepsze :) .
Trochę necromancer ale dodam
OdpowiedzUsuń-co do olania codeksu sM w porównaniu z podanymi przez ciebie BA to się nie zgodzę.
SM
1HQ
-libra nullzone/gate- 1szy daje ci boosta w cc przeciwko innym tarczownikom/crushrom; bardziej zabawka, ale jak ktoś nie ma krootów-innych sznurków to nie marnujesz się w 2-3 turze
-kosaro khan/shrike+ktośtam od FC- myślę że każdy może dać przewagę w kwestii mobilności termosów bez land(w rozpie bez land melty przeciwnika będą się marnować)
Elite
-termosy szturmowe SM są tańsze-to ważne przy spamie
Troops
-tactical(vs BA)->przy armii vulcana 5sm(melta+szef c-melta+pod)nadają się do tego w sam raz i wychodzą z odstrzeleniem transportu lepiej od BA, pod chyba też hommeruje gate(ale nie jestem pewien)
- scouci z c.meltą+ew.meltowy speeder w rezerwach- w armii vulcana są troopsem i zawsze można pobawić się z tym-4ld w łączonej szarży(ale każdy mądry przeciwnik nabije na nich combat)
bez vulcana 2*5scout zajmują znaczniki,a z flanki ze 1sznurkiem krootów/gwardzistów/lootasami sobie poradzą w razie potrzeby
FA
-3ABz linkowanymi meltami fajnie się kitrają za landami i zdejmują transporty, ale chyba chcesz zabijać termosami więc zostają jak 1-sze rozpy by nieradziły sobie z maszynkami
HS
-landryny przy vulcanie mają przerzut
-Thunderfire cannon-najbardziej niedoceniona rzecz w VanillaSM:boostoje cover dla scoutów; zabija dziwne rzeczy z coverem 2+ i wyrównuje szansę przeciw hordówkom;trudno zabić jednym strzałem(wyłączyć tak ale pts za samo działo nie ma); wdg statystyki wrzucenie trudnego na lande ma więcej%zniszczenia niż lascannon; daje przewagę z takimi GKtermosami co wchodzą w 24' i cofają się przez całą grę od twoich termosów; ze zdejmowaniem rihno też sobie poradzi;można kupić poda jeśli chcesz by troopsowe melty wyszły w 1-szej turze- a to wszystko za 100pts
no i przykładowa rozpa ok 1500(oczywiście 1sqad i działo uciąć można kosztem kolejnych 5 termoli,ale i tak teleportuje się kluczowa 10)
Usuńlibra(nullzone,gate)
vulcan
10terminator(SS TH)
5terminators(SS,TH)
5marine(melta,c.melta)+pod
5marine(melta,c.melta)+pod
5scout
thunderfire+pod
thunderfire